Címlap PR cikkek Belső kommunikáció

PayPal támogatás

Kérjük támogassa oldalunkat!

Ha tetszik és hasznosnak ítéli oldalunkat, valamint rendelkezik PayPal számlával, kérjük támogasson bennünket 1000 Ft-tal!

A támogatott szervezet nevénél a szegedi wiw név jelenik meg, de ez ne zavarja, azok is mi vagyunk.

Köszönjük!

Belépés



Google hirdetések



Cimkefelhő

by Zaragoza Online
 

Hogy vállalkozása megtalálható legyen a Google-ben, FIGYELMESEN olvassa el az alábbi útmutatót!

Az oldalunkon való regisztrációnak csak akkor van értelme, ha minden rovatot pontosan és figyelmesen kitölt.

A leírásban, adjon meg legalább 10-15 sor hosszúságú információt, benne a tevékenységére jellemző kulcsszavakkal, teljesen egyedi megfogalmazában, ami ugyanebben a formában még nem jelent meg a weben máshol. A Google ugyanis nem szereti a másolatokat, duplikációkat.
Ne használjon puszta felsorolásokat, nem szükséges novellát írni, de legyen életszerű, emberi fogyasztásra is alkalmas bemutatkozó szöveg.

De mindenek előtt kattintson ide és regisztráljon!

Belső kommunikáció PDF Nyomtatás E-mail
Belső kommunikáció - 5.0 out of 5 based on 1 vote
( 1 Vote )
Írta: Administrator   
2016. április 24. vasárnap, 09:27

A belső kommunikáció egy adott szervezet vezetősége és az alkalmazottak, munkatársak, tagok, valamint azok érdekvédelmi szervezetei közötti interaktív (kölcsönös) kommunikációs kapcsolat kiépítése és működtetése. Roppant friss szakterület, csupán az 1990-es években vált teljesen ki a vállalati menedzsment humánerőforrás (HR) részlegéből és lett önálló.
Forrás: wikipedia


A belső kommunikáció, vagyis a vállalaton belüli, a cég vezetése és az alkalmazottak közötti információcsere tudatos gyakorlata hazánkban még nagyon gyerekcipőben jár. Bár bizonyára nálunk is vannak már pozitív példák, a napi sajtóban inkább csak a tengeren túli, főként az információtechnológia bölcsőjének számító californiai szilicium völgyből érkező hírekből értesülhetünk arról, hogy a vállalati kultúra milyen szintre fejlődött az új világban.

A belső kommunikáció persze nem összetévesztendő a vállalati kommunikációval, ami inkább a PR-rel, vagyis egy cég kifelé, a fogyasztók, ügyfelek felé irányuló arculatépítéssel mutat némi párhuzamot. Különösen nem összetévesztendő az igazán irigylésre méltó munkahelyi körülményekkel, juttatásokkal, az élen a kimagasló fizetésekkel, a kötetlen munkaidővel, ingyen étel-itallal, wellness részleggel, stb.

A belső kommunikáció akár belső imázsépítésnek (ezért is hívják gyakran belső PR-nek) is tekinthető, de ennél jóval többről szól.
Hogy mennyire rosszul működik a belső kommunikáció még a hazai nagyvállalatoknál is, az viszont közvetve a napi sajtóból is kiderül, főként létszámleépítések, sztrájkok, elbocsátások, átszervezések, tulajdonosváltások, profilbővítések alkalmával.
Jól működő belső kommunikációra azonban nem csak a nagyvállalatok, de a KKV szektorban is szükség lenne. De éppen a kis és középvállalatok azok, ahol még az előbbieknél többé-kevésbé működő HR, PR is szinte ismeretlen fogalom.
A belső kommunikáció hiánya, vagy nem megfelelő volta azonban súlyos károkat okozhat az adott vállalkozásnak. Ezt a munkavállalók hétköznapi nyelven úgy szokták megfogalmazni, hogy nem tudja mit csinál a jobb és mit a bal kéz, bár ebben az esetben már nagyobb a baj, mintsem, hogy elégtelen a belső kommunikáció.
Ha az alkalmazottak nem kellően tájékozottak és lojálisak a cég irányába, nem érzik azt valamelyest magukénak, nincsenek tisztában tágabb célkitűzésekkel, esetleg még azzal sem, hogy napi szinten mit miért tesznek vagy nem tesznek, mindenképpen károsan hatnak a vállalkozás eredményességére.
Különös jelentőséget fog nyerni a belső kommunikáció a közeljövőben, hisz naponta halljuk, hogy a jelentős szakember elvándorlás miatt a cégek egyre nehezebben tudják megtartani és az elvándorlók helyett új, jól képzett szakembereket találni.
A cégek számára, akik nem rendelkeznek megfelelő kommunikációs szakembergárdával, jó ötletnek tűnik ezzel külső kommunikációs ügynökséget megbízni. Túl a széleskörű tapasztalataikon, szaktudásukon, elfogulatlanságukon az is előnyük, hogy kívülről, felülről jobb a rálátásuk a vállalati működés problémáira.
A Forte Communications Kft. számtalan közép és nagyvállalat PR és belső kommunikációs tevékenységéhez nyújtott hathatós segítséget.

Módosítás dátuma: 2016. április 25. hétfő, 09:38